موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
| ||
|
عن جابر رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلى الله علیه وسلم: «مَاءُ زمْزَمَ لِما شُرِبَ لَهُ.» مصنف ابن أبی شیبة (۲۴۱۹۱). آب زمزم شفاست برای هر چه که نوشیده شود. امام نووی میگوید: علما و نیکان بر این عمل کردهاند و برای مقاصد مهم آب زمزم نوشیدهاند و به مراد خود رسیدهاند، علما میگویند: برای کسی که آب زمزم جهت مغفرت یا شفا یابی و غیره مینوشد سنت است که هنگام نوشیدن بگوید: بار الها! به من خبر رسیده که رسول صلى الله علیه وسلم فرموده: آب زمزم شفاست برای هر مقصدی که نوشیده شود، ای الله! من آب زمزم مینوشم تا مرا بیامرزی و تا فلان حاجت مرا برآری پس مرا ببخش یا حاجتم را برآر. یا اینکه بگوید: ای الله! من آب زمزم را مینوشم و به وسیله آن شفا میخواهم پس مرا شفا ده و مانند این. اللَّهُمَّ إنَّهُ بَلَغَنِی أنَّ رَسُولَ اللّه صلى الله علیه وسلم قال: «ماءُ زَمْزَمَ لِمَا شُرِبَ لَهُ»، اللَّهُمَّ وإنی أشْرَبُهُ لِتَغْفِرَ لی وَلِتَفْعَلَ بی کذَا وکذَا، فاغْفِرْ لی أوِ افْعَلْ. أو: اللَّهُمَّ إنی أشْرَبُهُ مُسْتَشْفِیاً بِهِ فَاشْفِنی، ونحو هذا، واللّه أعلم. الأذکار النوویة (ج ۱/۲۰۲). موضوعات مرتبط: برچسبها:
عَنْ خَالِدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ خَرَجْنَا وَمَعَنَا غَالِبُ بْنُ أَبْجَرَ فَمَرِضَ فِی الطَّرِیقِ فَقَدِمْنَا الْمَدِینَةَ وَهُوَ مَرِیضٌ فَعَادَهُ ابْنُ أَبِی عَتِیقٍ فَقَالَ لَنَا عَلَیْکمْ بِهَذِهِ الْحُبَیْبَةِ السَّوْدَاءِ فَخُذُوا مِنْهَا خَمْسًا أَوْ سَبْعًا فَاسْحَقُوهَا ثُمَّ اقْطُرُوهَا فِی أَنْفِهِ بِقَطَرَاتِ زَیْتٍ فِی هَذَا الْجَانِبِ وَفِی هَذَا الْجَانِبِ فَإِنَّ عَائِشَةَ حَدَّثَتْنِی أَنَّهَا سَمِعَتْ النَّبِیَّ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «إِنَّ هَذِهِ الْحَبَّةَ السَّوْدَاءَ شِفَاءٌ مِنْ کلِّ دَاءٍ إِلَّا مِنْ السَّامِ» قُلْتُ:وَمَا السَّامُ ؟قَالَ: الْمَوْتُ. صحیح بخاری (۵۶۸۷).؛ خالد بن سعد میگوید: ما در سفری بر آمدیم و غالب بن ابجر با ما بود، در راه بیمار شد، ما به مدینه رسیدیم و او همچنان بیمار بود. ابن ابی عتیق به عیادت وی آمد و به ما گفت: شما او را با سیاه دانه درمان کنید، پنج یا هفت دانهی سیاه دانه را بگیرید و بسایید و با روغن زیتون یکجا کنید و در سوراخهای بینی وی بچکانید، زیرا عایشه رضی الله عنها به من گفت که از پیامبر صلى الله علیه وسلم شنیدهام که میفرمود: همانا این سیاه دانه شفای هر بیماری است به جز سام. گفتم: سام چیست؟ فرمود: مرگ.
موضوعات مرتبط: برچسبها:
استفاده از چیزهای حلال برای درمان جایز و نیک است
ابی هریره ورایت کرده است که رسول الله فرمود: مَا أَنْزَلَ اللَّهُ دَاءً إِلَّا أَنْزَلَ لَهُ شِفَاءً ابی زبیر روایت کرد که جابر گفت:رسول الله فرمود: لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ فَإِذَا أُصِيبَ دَوَاءُ الدَّاءِ بَرَأَ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ الله هیچ دردی را نازل نکرده مگر درمان آن را نیز نازل نموده است. (بخاری م ش ح 5246 – ابن ماجه 3430) برای هر بیماری دارویی وجود دارد که هرگاه مورد استفاده قرار گیرد،به خواست خدا شفا بخش است. (مسلم م ش ح 4084) در مسیر بیماری و طبابت توکل و صبر دو چیز راه گشا هستند عطا بن ابی رباح می گوید:ابن عباس به من گفت: آیا زنی از زنان بهشت را به تو معرفی کنم؟گفتم معرفی کن گفت این زن سیاه،او نزد رسول خدا آمد و گفت هنگام تشنج برهنه می شوم ،از الله بخواه تا مرا شفا دهد. رسول خدا فرمود: بر آن صبر کنی در عوض الله بهشت را به تو خواهد داد،و اگر می خواهی برایت دعا کنم تا شفا یابی ،گفت:صبر می کنم و دعا کن تا برهنه نشوم. رسول خدا برایش دعا کرد. (بخاری ک ش ح 5328 – مسلم 2576)
موضوعات مرتبط: برچسبها: |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |